вторник, 12 мая 2009 г.

ОПД

  ЗМІСТ


1.Визначити історичне розуміння сутності підприємництва та підприємця як особливого соціально-психологічного 
типу господарника ………...................................................................3
2. Яким чином проводяться маркетингові дослідження ринкового середовища, оцінюється конкуренція та конкуренти, визначається мета діяльності при створенні нового 
підприємства………………………....……………………………………………5
3. Тест. Митний ліцензійний склад – це…………………………………….7
Список використаної літератури……………………………………………..8
































  1.Визначити історичне розуміння
  сутності підприємництва та 
підприємця як особливого соціально-психологічного типу господарника
  У пізніших концепціях австрійської школи (Й. Шумпетера, Ф. Хайєка) підприємець трактується як своєрідний соціально-психологічний тип господарника, для якого головне - аналіз і використання різноманітних ринкових можливостей, реалізація новаторських ідей. Підприємництво — це певна система функціонування підприємства, основу якої ста¬новлять демократичні форми його економічної діяль¬ності, забезпечення для нього права ініціативи у виборі сфер, форм і методів господарювання, економічної, ор¬ганізаційної та технічної творчості і новаторства. В центрі даної системи знаходиться підприємець — компетентний господарник, здатний забезпечити організацію ведення господарства на базі найновіших досягнень економічної і технічної науки. Підприємець - центральна фігура в бізнесі. Він прагне найефективніше поєднати всі фактори виробництва в єдиному господарському процесі з метою найраціональнішого втілення своїх ідей.
 Головна суспільна функція підприємця зводиться до вивчення потреб суспільства та їх задоволення. У ринковій економіці саме підприємець першим повинен розгадати, які товари й послуги завтра знадобляться покупцям. Сьогодні науковці визначають підприємця як суб'єкта пошуку й реалізації нових можливостей у генеруванні та освоєнні новаторських ідей, розробці якісних продуктів і технологій, здійсненні нововведень та опануванні перспективними факторами розвитку, відкритті прогресивних способів обслуговування споживачів і нових сфер прикладання капіталу. Поняття «підприємець» близьке такому економічному по¬няттю, як «господар». Адже господар — не лише той, хто не розбазарює своє майно, а й той, хто намагається його при¬множити і заради цього сам займається підприємницькою діяльністю або доручає цю справу іншому. Збіг понять власни¬ка й підприємця характерний передусім для дрібного підприємництва. У великому виробництві, як правило, Від¬бувається диференціація власників і підприємців. Керівник підприємства, що виконує підприємницькі функції, може й не бути власником (наприклад, у випадках акціонерної або дер¬жавної форми підприємництва). В основі розмежування функ¬цій власника й підприємця лежить відокремлення капіталу-функції від капіталу-власності. 
Отже, природу підприємця не слід по¬в'язувати з його посадою чи суспільним становищем. Вона визначається високим професіоналізмом, умінням ризикувати, здатністю прогнозувати, створювати нові якісні товари, техно¬логії, послуги, об'єднувати людей, розвивати в них культуру й здібності до творчості та раціонального використання наявних ресурсів тощо.











2. Яким чином проводяться
маркетингові дослідження ринкового
середовища, оцінюється конкуренція та
конкуренти, визначається мета діяльності
при створенні нового підприємства
  Маркетингове середовище, — сукупність активних суб'єктів і сил, що діють за межами фірми, впливають на її стратегію і не підпадають під безпосередній контроль. Щоб успішно функціонувати на ринку, підприємство повинне чітко визначити параметри дослідження зовнішнього середовища і вибрати чинники, які найістотніше впливають на діяльність фірми. Це чинники її макро- та мікросередовища.
  Зовнішнє середовище підприємства — сукупність суб'єктів господарювання, економічних, суспільних і природних умов, що діють у глобальному оточенні. Залежно від характеру впливу різноманітних факторів зовнішнє середовище поділяють на макро- і мікросередовище.
Макросередовище охоплює матеріально-технічні й економічні умови, суспільні відносини та інші чинники, що впливають на діяльність підприємства опосередковано. До них належать демографічні, економічні, політичні та інші чинники, що постійно змінюються і є джерелом постійного занепокоєння для фірми.
  Мікросередовище — середовище прямого впливу на підприємство. До нього належать постачальники, посередники, конкуренти, споживачі тощо. 
  Конкуренти — це підприємства, які виробляють таку саму або аналогічну продукцію, що й обрана фірма, і реалізують її на цільових ринках цього підприємства. Оцінка конкурентного становища проводиться за параметрами: абсолютна частка ринку, відносна частка ринку, тенденція щодо частки ринку, відносна рентабельність, порівняльна якість обслуговування, концентрація клієнтів, рівень інновації послуг. Конкурентна боротьба починається із сегментації ринку. Той, хто вірно визначив свого споживача, той вірно визначив і своїх конкурентів. А хто вірно визначив конкурентів, той більш ощадливо і раціонально розподілить свої сили в цій боротьбі. 
Започаткування підприємницької діяльності здійснюється відповідно до певної технології створення бізнесу, що є специфічною для кожного конкретного випадку і залежить від сфери вибраної діяльності. Одним із перших етапів заснування власного діла є пошук підприємницької ідеї.
  При створенні нового підприємства виникає необхідність визначити (вибрати) тип підприємства. Тип залежить від бажання підприємця вибрати певний спосіб процедури прийняття рішення. Таке рішення у приватному секторі можна приймати на колективній основі або на основі єдиноначальності.
  Приймаючи рішення про вибір тієї чи іншої організаційно-правової форми, підприємець повинен: визначити потрібний йому рівень і обсяг можливих прав і обов’язків, що залежить від профілю та змісту майбутньої підприємницької діяльності, можливого кола партнерів, співвідношення найбільш доцільної форми організації підприємства і можливостей, що надаються чинним законодавством. Вирішити питання про форму створення статутного фонду засновуваного підприємства, що також залежить від конкретного змісту майбутнього підприємства, власних можливостей, масштабів діяльності, рівня конкуренції у тій галузі, в яку підприємець має намір проникнути. Для започаткування будь-якої справи потрібно мати достатньо потужний стартовий капітал. Ретельно зважити і видати найбільш ефективну форму організаційної побудови підприємства.

  3. Тест. Митний ліцензійний склад – це

а) форма спільного підприємства
б) шлях подолання розбіжностей між економікою різних країн
в) особливий митний режим збереження товарів підконтролем митниці
г) жодна відповідь не правильна



























 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:


1. «Господарський Кодекс України від 16 січня 2003 року N 436-IV.// Відомості Верховної Ради (ВВР)» -К.: 2003р.
2. «Закон України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" від 23.03.1996 р. // Відомості Верховної Ради України.» -К.: 1996р.
3. Саніахметова Н.О./ «Підприємницьке право» -К.: 2003р.
4. «Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 року N 435-IV» -К.: 2003р.
5. Шакун В.І., Мельник П.В., Попович В.М. / «Правові основи підприємницької діяльності» -К.: 1997р.
6. Щербина В.С./ «Господарське право» -К.: 2003р.
7. Інтернет ресурси

Комментариев нет:

Отправить комментарий